Yaşam Tarzınızı Değiştirmek Sizin Elinizde! Sağlıklı Bir Yaşama Adım Atarken Dikkat Edilmesi Gereken 11 Şey

Sağlıklı yaşam aslında çok basit kurallardan oluşur. Bu kuralları rutinimiz haline getirmek bize mutlu ve uzun yaşamanın kapılarını açar! Hem zihninizi hem de bedeninizi besler. Bu basit ama etkili maddelere dikkat ederek yaşam tarzınızı değiştirebilirsiniz. Hadi listeye bir göz atalım!

1. Uykunuza özen gösterin

Sağlıklı yaşamın en önemli püf noktalarından birisi hiç kuşkusuz düzenli uykudur! Uyku beyin fonksiyonlarını düzenler, organların sağlıklı çalışmasına yardımcı olur ve bedeninizi dinlendirir. Yetişkin bir insanın ortalama 6-8 saat arası, doğru ışık ve ergonomik bir yatakta uyuması gerekmektedir.

2. Sigaradan uzak durun!

Bu listenin tabiki de olmazsa olmazı sigaradan uzak durmak. Sigaranın akciğerler ve kalp başta olmak üzere sayısız zararı bulunuyor, ölüm riskini arttırdığı da kanıtlanmış bir gerçek. Dünyadaki başlıca ölüm nedenlerinden biri olan sigaradan uzak durmalıyız!

3. Egzersiz yapın

Egzersiz olmadan sağlıklı bir yaşamdan bahsetmek mümkün mü? Uzun ve sağlıklı bir yaşamın olmazsa olmazı mutlaka spor yapmaktır. Egzersiz yapmak beden sağlığınızı korur, kaslarınızı güçlendirir, formunuzu fitleştirmek için yardımcı olur. Aynı zamanda dolaşımı artırır ve iç organlarınızın sağlığını da korumaya yardımcı olur. Sadece bedeninize değil, zihninize de iyi gelir ve stresten uzak durmanızı sağlar.

4. Dengeli ve sağlıklı beslenmeye özen gösterin.

Sağlıklı bir diyet uygulamak ve dengeli beslenmek kesinlikle hayatınızı değiştirecek! Sağlıklı ve içeriği zengin besinler tüketmek sizi hastalıklardan korur, vücudunuzu güçlendirir ve size enerji verir.

5. Spor yaparken özgürleşin

Bunu yapmak için bir spor salonuna bağlı kalmamanız gerekiyor. Fitty sayesinde bu zorundalık ortadan kalkıyor ve özgürleşiyorsunuz! Fitty’nin yıllık veya aylık yerine uygulamaya koyduğu dakikalık sistem sayesinde spor salonundaki her anınızı fazlasıyla verimli geçirirsiniz.

6. Beyninizi aktif tutun

Sağlıklı yaşam sadece bedenen sağlıklı olmak demek değil, zihninizin de sağlıklı olması gerekir. Bu nedenle beyninizi aktif tutacak hobiler ve egzersizler yapmalısınız. Bulmaca çözmek, satranç oynamak, kitap okumak bunlara örnek olabilir.

7. Meditasyon yapın

Meditasyonun kanıtlanmış sayısız faydası vardır. Her gün düzenli olarak sakin bir ortama yerleşerek meditasyon yapmak uykunu düzenler, zihninizi rahatlatır ve sizi stresten uzak tutar.

8. Sosyalleşin

Biz insanlar hareketli olduğumuz kadar da sosyal yaratıklarız, sağlıklı yaşam için sosyalleşmek olmazsa olmazdır! Haftanın birkaç gününü mutlaka sevdiğiniz insanlara ayırın. Sevdiklerinizle konuşmak ve sosyal aktivitelerde yer almak mutlu bir yaşamın sırrıdır!

9. Güneşten uzak durun

Güneş olmadan yaşam olmaz, ancak güneşin vücudunuza verdiği zararları biliyor musunuz? Güneş ışınlarına fazlaca maruz kalmak cilt kanseri kadar ciddi hastalıklara sebebiyet verebilir. Bu nedenle güneş ışığına direkt maruz kalmamak için mutlaka güneş kremi kullanın, şapka ve şemsiye gibi aksesuarlara cildinizi korumaya özen gösterin.

10. Zararlı yiyeceklerden uzak durun

Beyaz şeker, fast food, margarin gibi işlenmiş gıdaların sağlığınıza birçok zararı vardır. Örneğin beyaz şeker insülin direncini artırarak diyabet gibi hastalıklara sebebiyet verebilir. Bu gıdaları sağlıklı yiyeceklerle değiştirmeyi deneyin.

11. Hijyeninize dikkat edin!

Hijyen olmadan sağlıklı yaşamdan bahsetmek mümkün mü? Özellikle Covid salgınıyla bunun önemini bir kez daha öğrenmiş olduk. Temizliğimize dikkat etmek bizi mikroplardan korur, bulaşıcı hastalıkları önler. Özellikle kalabalık ortamlarda bulunduktan sonra ellerimizi yıkayalım. Duşumuzu almayı unutmayalım!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir